Skip to content

Cristian Botez vs. Adevarul Holding. Chapter Two

13 Mai 2009

Revin cu date despre procesul pe care îl am cu Adevărul Holding. Am avut primul termen pe 22 aprilie, dată la care am depus o completare la acţiunea iniţială. De data aceasta, după ce m-am sfătuit şi cu cei de la MEDIASIND, dar şi cu alţi prieteni cu cunoştinţe juridice, am cerut şi onorarea, din partea trustului de presă, a obligaţiilor prevăzute în Contractul colectiv de muncă pe breaslă, document la care Adevărul H. este semnatar. Chit că Răzvan Corneţeanu, directorul general al A.H. huleşte aceste obligaţii pe unde apucă, arătând, ca un capitalist zelos, dospit sub pulpana sacourilor marelui Patriciu, o iritare teribilă faţă de drepturile angajaţilor. „La muncă, bă, nu la cerşit drepturi!” Mama voastră de ziarişti! SMILE.

In fine, tot la primul termen, distinsa doamnă avocat care reprezintă Adevărul H. în proces, a depus o întâmpinare la acţiunea mea. Următorul termen, acordat pentru studierea de către ambele părţi a documentelor depuse va avea loc pe 17 iunie. Voi fi, desigur, acolo. Deocamdată nu mi-am angajat niciun avocat. Voi organiza un casting pe tema asta. SMILE!

Şi acum, să ne relaxăm puţin. Am fost impresionat de numărul foarte mare –zic eu- de comentarii şi accesări de care tentativa mea de blog şi articolul legat de proces postat au avut parte. Nu am vocaţie de blogger(prefer să-mi consum timpul lucrând la cele două romane pe care le am în pregătire) şi, tehnic vorbind, trebuie să apelez mereu la cineva din preajma mea pentru a mă ajuta să postez una-alta. Aşadar, am fost încurajat foarte mult, am fost şi huiduit sau ironizat de negrişorii lui Corneţeanu. Iar unii, din fericire puţini, neutri, cred, au dovedit că nu au înţeles mare lucru din demersul meu. „Ce, bă!? Au ţipat şefii la tine şi te-ai supărat? Ce, ţie îţi ardea de concedii, de asta te-ai enervat?”. Aici e o chestie pe care ori o ai, ori nu o ai. Ori o înţelegi, ori nu o înţelegi. Principiile, vorba marelui Corneliu Coposu, nu se negociază(desigur, în marketing şi pe piaţă se poate călca totul în picioare, nu?). Şi, la urma urmei, e treaba fiecăruia pe cât şi cum se vinde.

Altminteri, din postura de freelancer(corespondent special al revistei Convergences, din Strasbourg şi  semnatarul unei rubrici/pagini permanente, lună de lună, număr de număr, în revista FEMEIA) ţin neapărat să spun că mă simt SUPERBINE! Eeei, îmi cam lipsesc serviciile de week-end, orele de stat aiurea în redacţie, camerele de supraveghere(pentru securitatea noastră, nu!?), comunicatele penibile de pe intranet, hârtiile care veneau de la Resurse Umane(Chiar nu am nimic cu fetele de acolo. Sunt  drăguţe şi amabile, iar de Oana chiar îmi plăcea).

Răzvan Corneţeanu. Nu am un război cu omul ăsta. Deşi m-a enervat teribil. O fi competent pe parte de marketing, dar duduie băşinile în el. Dar poate omul e calin şi dulce cu familia lui, cu gagicile lui şi cu Dinu. Nu, domne, nu Cornel Dinu. Ci marele Patriciu, care-i umflă contul şi aerele de director. Mă rog, probabil că acolo sus, gazul e mai tare şi te ia de cap. Dar altceva vreau să comentez. A stat de vorbă, la un interviu, cu Iulian Comănescu, pe blogul acestuia. Am citit ceva pe-acolo. Omul e un finuţ. A băgat la „bă” şi „mă” la greu. A spus câteva lucruri interesante, stufoase, dar şi multe inepţii. Şi nu vorbesc aici de criticile stupide la adresa contractului colectiv de muncă. Răzvan, referindu-se la declinul presei scrise şi la cauzele acestuia, a spus că presa scrisă din România e de proastă calitate. Acum, ce să înţelegem? Că se referea şi la publicaţiile de la Adevărul H.? Şi a pus tunurile şi pe ziarişti, insinuând că majoritatea sunt nişte idioţi. Sau ceva de genul ăsta, negândind sau durând-ul de-a dreptul în poponeţ că îşi poate jigni prin aceste afirmaţiii proprii angajaţi. Ca şi cum el nu ar avea nicio contribuţie la vulgarizarea presei(în opinia mea, chestiune aflată în directă legătură cu non-calitatea presei). Şi asta în virutea unor principii manageriale mai presus şi în detrimentul tocmai al calităţii presei, de absenţa căreia se plânge Corneţeanu. Şi, omului îi mai scapă nişte chestii. Se plânge (sau invocă) de non-calitatea presei, şi chiar de a ziariştilor, dar nu înţelege că acest lucru s-a petrecut şi din cauza lui şi altora de pe acelaşi palier profesional. Şi cei care au intrat în presă la începutul anilor 90 înţeleg asta foarte bine. Principiile manageriale actuale, alea care umflă conturile sau care gâdilă orgoliile marilor patroni de presă, sunt cele care au ucis spiritul creativ al ziariştilor. Căci, asta e! Presa nu mai are spirit. Are foarte mulţi ziarişti-funcţionari, soldăţei ascultători, care scriu minuni de genul „Shakespeare, autorul romanului HAMLET” sau care au consacrat expresii de genul „Uite, frate, ce bunăciuni!”, „Răduleasco, eşti dilie!” şi mii de altele la fel. Tâmpenii manageriate chiar de Corneţeanu.

Hai că m-am enervat! SMILE!

Ne mai auzim. Toate cele bune!

15 comentarii leave one →
  1. 14 Mai 2009 4:48 pm

    Eu cred ca interviurile publicate de Iulian Comanescu , au aratat tuturor ce fel de om este Razvan Cornateanu .

  2. 14 Mai 2009 4:52 pm

    Am pomenit si eu despre tine atunci cand am scris despre procesul pe care l-a intentat Gina Visan ziarului Adevarul http://contact.romania-inedit.ro/gina-visan-a-dat-in-judecata-adevarul-holding/

    Ma bucur ca ti-ai facut blog !

    • 14 Mai 2009 5:02 pm

      Multumesc!:) In anii 90 nu se intamplau chestiuni d’astea… Stiu! Sunt nostalgic!!:)

  3. 14 Mai 2009 5:13 pm

    Cristi , cu cat povestea ta este mai cunoscuta , cu atat este mai bine pentru toti , mai putin pentru publicatiile care au ales sa-si bata in felul acesta de niste oameni care au pus suflet in tot ceea ce au facut .

  4. 14 Mai 2009 8:58 pm

    Te salut, Cristi si chapeau bas pentru ceea ce faci si ceea ce scrii. Iti redescopar acum condeiul acela gratios, pe care ti-l stiam bine de la inceputul anilor ’90. Au incercat sa ti-l ia, dar numai au reusit pentru o vreme sa-ti directioneze intr-un anume fel pumnul cand scrie cuvinte, nu sa-ti termine talentul. Tine-o tot asa! Dreptatea este de partea celor drepti.

    • 14 Mai 2009 11:55 pm

      Multumesc, Florin! Ia, spune! Nu-i asa ca planeta asta noua a presei e una rece si ostila? Fatza de cea pe care evoluam noi odinioara?🙂

  5. carmen permalink
    15 Mai 2009 8:39 pm

    Iti urmaresc activitatea ziaristica.Impresionant.
    Mult succes si reusita in ”infrangerea valului”ce nu-ti da pace.

    • 16 Mai 2009 8:04 am

      Multumesc!:)

  6. roxanica permalink
    24 Mai 2009 7:33 pm

    Cristi, am vazut CV-ul. Totusi,numai citeva luni in fiecare loc ?! Nu e chiar cea mai grozava carte de vizita,mai ales pentru un om cu talent, dar care il risipeste pe ziare precum …Click!? De la Romania Libera? Si care sint televiziunile alea importante? N24, B1TV sau Flux? Esti curajos, ai principii,dar parca ceva nu se leaga.Sper sa ai succes cu blogul si sa nu iti irosesti libertatea.

    • 25 Mai 2009 11:33 am

      Roxanica, ti-as raspundemai pe larg, daca te-as cunoaste…Adica ti-as explica niste chestii…. Si nu sunt doar „cateva luni”…sun perioade, cele mai multe, intre 2 si 5 ani. Cauzele pentru care am plecat dintr-un loc in altul sunt diverse si foarte… bine gandite. Eu nu stau intr-un loc doar ca sa am un loc de munca. Sa fiu doar un „anhajat” si sa am un salariu. Eu merg undeva si scriu/creez doar acolo unde ma pot exprima asa cum vreau eu. Nu am tremurat niciodata de frica pierderii unui post. I’m free! Iar chestia cu televiziunile(in loc de N24, care era un apendice, citeste National TV) e ca m-am dus de la zero, pentru niste proicete care se anuntau frumoase(si chiar au fost, pana la un punct). Si FLUXul se lega de revenirea la Romania libera. Anyway, multumesc pentru atentie!:) Have a nice time!

  7. 25 Mai 2009 1:15 pm

    E bine ca mai exista si jurnalisti care au principii !

    • 25 Mai 2009 11:46 pm

      🙂 Sa zicem ca sunt de moda veche! :))) Thank’s!

  8. budesh permalink
    19 Iulie 2009 1:37 am

    Batrane, as vrea sa vorbim cumva. Contacteaza-ma te rog pe e-mail. Multa bafta in continuare si sunt alaturi de tine! Florin Budescu

Trackbacks

  1. Presă şi demnitate | Andi Laslau
  2. Ştiri scurte : Reporter Virtual

Lasă un răspuns

