Skip to content

Oana Stancu-micuţa Ana Pauker

18 Noiembrie 2009

Ultimele două săptămâni de campanie electorală, aşa cum s-au văzut în special la Realitatea TV, mi-au produs mai multe revelaţii . Cea mai neplăcută a fost faptul că interesul însumat al mogulilor, al acoliţilor lor, al partidului roşu (PSD), acesta din urmă, în multitudinea sa de relaţii securisto-comunisto-mafiote, au produs coagularea unei părţi importante a presei (din cea cu vizibilitate tv) într-un produs media pe care îl credeam defunct. PRESA FESENISTA.

Cei mai tineri şi foarte tineri, chiar şi ziarişti, poate au auzit ce se întampla în presa începutului anilor 90. De o parte, era presa reformatoare, anticomunistă, reprezentată de Romania libera (unde scriam şi eu) şi Tineretul liber, ca ziare naţionale centrale, alături de Dreptatea, Baricada, Viitorul liberal şi altele, la fel, de anticomuniste, antisecuriste şi deschise spre democratizarea reală a ţării, deschise spre Vest. De cealaltă parte erau Adevărul (unde scriau şi Adrian Ursu şi Corina Drăgotescu), dar şi Azi şi Dimineaţa, ziarele care îl susţineau cu cerbicie pe Ion Iliescu şi toată clica lui comunistă.

Apucăturile celor care scriau la aceste publicaţii roşii s-au perpetuat. Au apărut ziarişti care s-au format, mai ales cei care s-au axat pe politic, la umbra FSN-PDSR-PSD. Pe aceştia îi înţeleg. Spălatul creierelor şi mimetismul ideologic (dacă nu e prea mult spus), dublate de oareşice interese materiale şi profesionale, explică această aderare.

Grav este când, la un moment istoric pe care eu îl consider suficient de îndepărtat de Big Bang-ul fesenist, apar creaturi media ale căror apucături pun cu mult în umbră pe cele ale înaintaşilor lor. Ajung să constat, astfel, că ziarişti ca Laura Chriac, Cosmin Prelipceanu, Ema Zeicescu, chiar şi Robert Turcescu, pe care îi suspectam de profesionalism şi neutralitate (cel puţin la nivel de expunere) în raport cu cunfruntările politice din perioada campaniilor electorale, se încadrează perfect (parcă pe Turcescu l-aş exclude totuşi din grupul acesta) în profilul ziaristului fesenist. Prestaţia acestora, şi mă refer fix la cea din timpul emisiunilor, este potenţată şi accentuată, evident, şi de prezenţa alături de ei a ziariştilor fesenişti dedicaţi (Corina Drăgotescu, din convingere, Adrian Ursu, el ştie de ce, Doru Buşcu, el ştie de ce şi din interes, Emil Hurezeanu, pentru bani şi din prea mare flexibilitate a coloanei vertebrale, Mihai Tatulici, pentru că are creier de cauciuc, Ion Cristoiu, că aşa a fost el mereu).

Desigur, o mare influenţă o au -în aceaşi idee anterioară, şi ţuţerii Mugur Ciuvică şi Cozmin Guşă, cele două „torpile” teleghidate de câtre cei care le alimentează conturile.

De restul moderatorilor nu pot să spun decât că fac orice pentru banii pe care îi iau şi pentru că le ţâţâie cururile  pe scaun de frică să nu-şi dezamăgească patronii atunci când sunt asmuţiţi.

Dar, deasupra tuturor se ridică această Oana Stancu, moderatoarea (!!!) emisiunii „Ora de foc”. Dacă nu aş auzi-o, dacă nu aş auzi ce prostii poate să debiteze, şi aş vedea-o într-un troleibuz, să zicem, aş zice că e o tipă drăguţă şi chiar sexy. Căci, nu degeaba a apreciat-o foarte mult şi fostul ei şef, Cozmin Guşă. Dar când o aud cu câtă ură se aruncă asupra invitaţilor ei, indicaţi ca ţinte duşmănoase, fata se transformă într-o veritabilă Rottweiler-iţă cu coc. Da, ştiu că n-ar coc, dar ar putea să aibă. Asta, ca să intru puţin în logica ei de a-şi susţine ideile fixe sau de a inchide gura vreunui invitat care nu-i convine.

Oana, zău! Eşti fesenistă rău şi din câte am auzit eu, chiar din convingere. Îţi place teribil scaunul ăla din studio în care îţi tot răsuceşti funduleţul atunci când eşti gata-gata să ataci ca o cobra regală. Sau ca una cu ochelari. Oana, zău, intră pe Google (poate te ajută Vanghelie) şi caută o fotografie cu Ana Pauker. Poate nu crezi, dar semeni teribil cu ea, mai ales când mustăceşti în momentele alea, de aprigă tensiune, când te pregăteşti  să sari la beregata vreunui invitat. Noroc că nu ajungi, nici din săritură.

Şi am o rugăminte la tine. Când o vezi pe Dragotescu prin redacţie,  sau oriunde, spune-i că bate câmpii. Rău. Sau, mai bine, luaţi-vă de mână şi ieşiţi puţin la aer.

51 comentarii leave one →
  1. Diana Nastac permalink
    18 Noiembrie 2009 1:25 am

    Excelent observator sunteti! Sunt sigura ca orice roman de bun simt observa cu stupoare cum jurnalisti tineri se prostitueaza pentru sume mari de bani! Asa de orbiti sunt de bani ca nu mai observa realitatea, ca au uitat tot ce au invatat! Pacat de ei! Ma gandesc ce se va alege de ei peste ani?!
    Felicitari pentru asemanarea Oanei Stancu cu Ana Pauker, dar cred ca a intrecut-o cu mult!

    • 18 Noiembrie 2009 1:46 am

      Poate am exagerat pe ici, pe colo. Dar senzatia generala asta este. Iar dezamagirea, foarte mare. E treaba fiecaruia ce simpatii politice, dar in jurnalism un astfel de comportament profesional este descalificant. Cei pe care i-am pomenit in articol calac in picora eorice idee de obiectivitate, echidistanta si, ca sa nu mai zic, de tehnica jurnalistica(investigatie, ancheta, interviu, moderare).

      • Mihai permalink
        22 Decembrie 2009 10:29 am

        Dar doresc sa stiu cum doriti dvs sa fie ziaristi? Sa fie cuminti ,sa puna numai intrebarile convenabile….etc….
        Sincer nu agreez punctul dvs de vedere….

        • 22 Decembrie 2009 11:02 am

          Ziaristii au si ei niste reguli… deontyologice. Nu spune nimeni ca nu ai voie , ca ziarist, sa ai opinii. dar , atunci, asumati-le ca OPINII. daca te prezinti ca moderator (cazul Oanei Stancu, in acea emsiune) , atunci, fii echdistant, netedentios, echilibrat… Doar esti moderator. Ceea ce ea, Oana, nu a facut. Pentru ca as trebuia sa fie emisunea, ca sa-l fac vraza pe basescu (cu orice prilej, in fiecare editie a aemsiunii). iar Oana, fesenista din convingere (acum, fesenista poate e cam dur si larg spus, dar cine stie, cunoaste… ca sa zic asa), a fost pe deplin servita de valul de comenzi general din Realitatea…

      • lute lute permalink
        13 Noiembrie 2010 1:02 pm

        bravo BA pupinbasistule…sa-i iei motzu lu„ Oana!

        • 13 Noiembrie 2010 5:56 pm

          Esti un Idiot fesenist! Stiai? Iar de motzul oanei te las pe tine sa te ocupi!… Ati gasit si voi faza asta cu „basistul, basism sau basescian” si o tzinetzi ca puiu’ matzu… Mai departe de ata nu va duce capul!

  2. Irealsd permalink
    18 Noiembrie 2009 11:28 am

    Resimt de fiecare data cd deschid televizorul, si nu numai, aceasta dezamagire…
    Ma bucur insa, ca sunt si jurnalisti care au simtit si au avut si coloana vertebrala sa faca diferenta intre un compromis pentru a nu-ti pierde „scaunul” si a calca in picioare orice principiu de jurnalism, trecand la atacuri precum „o cobra regală”, indiferent de convingeri….Pentru ca eu, spre deosebire de tine, nu cred ca jurnalistii enumerati o fac din convingere….

    Felicitari pentru articol!

    • 18 Noiembrie 2009 1:00 pm

      Multumesc! Nu stiu cine esti… dar ma bucur ca te numeri printre cititorii mei. Te mai astept cu drag. 🙂

  3. adymacsut permalink
    19 Noiembrie 2009 12:17 am

    http://adymacsut.wordpress.com/2009/11/18/politicieni-si-jurnalisti-balbaiti-la-apel/

    Jurnalistii si politicienii de pe la noi nu sunt decat niste aaaiti. Cu putin timp in urma marele Hurezeanu a avut vre trei aaituri in nici secunde. Marele Cicero se rasuceste in mormant!

  4. nastac permalink
    23 Noiembrie 2009 3:42 pm

    Excelent articol si extraordinara asemanare a oanei stancu cu ana pauker.
    Debiteaza ura fesenista catre invitati, fara sa clipeasca arborand si un ranjet superior , alaturi de celalalt maimutoi fesenist. Nu iti vine a crede ca ei sunt constienti de ce fac. Chiar atat de abjecti sunt in acest comportament.
    Sigur este ca daca o vad la anunturi matrimoniale „caut barbati” asi plati oricat pentru a-i „astupa numai gura” (nu metaforic).

    • 23 Noiembrie 2009 7:55 pm

      Multumesc! Sincer, as fi lucrat mai mult la „goblenurile” astea. Dar cand aboredez astfel de subiecte(personaje), ma enervez teribil! Comunismului i/a mai crecsut un cap. Acum e un fele de varan mare, iar ziaristii fesenisiti s/au catarat pe el ca paduchii. 🙂

  5. Ana permalink
    27 Noiembrie 2009 8:42 pm

    Zau asa, analiza excelenta dar femeia aia sexi? Zici ca e profesoara. Si e si cam plina(rau) ptr a fi sexi. Poate e ptr sefii ei, noi sa nu exageram.

    • 27 Noiembrie 2009 9:47 pm

      Ana, e ironie multa acolo! 🙂 Sau, daca vrei, i-am dat putina „momeala”…:)

  6. nora permalink
    30 Noiembrie 2009 1:33 am

    Un articol care mi-a mers la suflet. Tocmai i s-a scazut salariul cu 50% i-a spus Sorin Ovidiu Vantu ca raspuns la o intrebare a moderatoarei Ana Pauker. Pe cei multi soldatei din Trustul Realitatea, ar trebui sa ii cutremure aceste cuvinte si suieratul Vantului. TREZITI-VA ! Daca chiar ati urmat niste cursuri de jurnalism chiar de la distanta)demonstrati-o!

    • 30 Noiembrie 2009 1:43 am

      Ma bucur ca ti-a placut! Am luat o pauza de cateva zile, dar I’ll Be Back! 😉

  7. visavis permalink
    6 Decembrie 2009 12:32 am

    aiurea ! invidie
    oana este o desteapta

    • 6 Decembrie 2009 11:38 am

      Da, stiu! 🙂 Nu mai ca a intrat pe alta strada! 😉

  8. radu stan permalink
    7 Decembrie 2009 11:43 pm

    Mie nu mi se pare deloc sexy fata asta, Oana; mi se pare proasta dea dreptul!

  9. giurita permalink
    11 Decembrie 2009 12:22 am

    e tare OANA

  10. corra permalink
    24 Aprilie 2010 9:42 pm

    La ce-o fi buna deshteptaciunea acestei fatuci daca sta prost la capitolul … caracter?! Si cati au rasarit ca ea (ca ciupercile dupa ploaie!) si cati ne otravesc inca (de-a dreptul!) cu …”experienta” lor de ziaristi formati la scolile de partid comunist si … adaptati la noile conditii prielnice „carierismului” (da` nici macar!)!!!! … Dar in imprejurari ca acestea (si fiecare poate sa-i spuna cum doreste: democratie, libertate,criza…) binele devine rau, iar raul devine bine… cei inversunati si plini de ura, tupeu, cei lipsiti de scrupule, cei care se indoaie dupa cum bate…vantu (!!!), ajung sa fie admirati doar pentru ca „is deshtepti!”… Halal deshteptaciune!…
    Felicitari dl Cristian pentru ca reusiti sa va pastrati verticalitatea! Se pare ca stati bine cu … vederea!… si nu numai…
    Doamne, ajuta!

    • 25 Aprilie 2010 9:28 am

      Multumesc pentru comentariu, Corra! 🙂

  11. 9 Mai 2010 12:42 pm

    presa romaneasca a ultimilor ani dovedeste ca face parte din tot ceea ce inseamna poprul roman – diletanti, prefacuti, lipsiti de moralitate, gata sa calce si pe cadavre pentru a-si atinge scopul. asa suntem si asa ne vad si strainii. oricate scoli si specializari ar fi facut, majoritatea ziaristilor, mai ales a celor din asa-zisa elita, nu pot scapa de „educatia” primara, cea specifica poporului roman…

    • 11 Mai 2010 5:25 am

      Absolut de acord cu tine, Dan! 🙂

  12. hans permalink
    5 Iunie 2010 7:32 pm

    …e chiar simpatica!

    • 6 Iunie 2010 12:33 pm

      Eu n-am zis nicodata ca nue simpatica. E chiar dulcica! Cu ideologia sta cam prost si (in cazuri bine determinate) cu deotntolagia de jurnalist (ori esti moderator echidistant, asa cum te recomanzi -ma tog, tu sau formatul emisiunii, ori esti activist de partid si agent fesenist). Ura!

  13. vasile permalink
    17 Iunie 2010 9:35 am

    Auzi prietene, cumva esti basist? Ca daca esti, ar fi bine sa scrii de ipocrizia si minciunile matrozului. Sau te-a prostit si pe tine cu minciunile alea pentru scoala de gorile de padure? Ha? O sa vina o zi in care toti astia care-l slujiti cu devotament, vizibil sau nu pe infractor, sa platiti. Toti astia, alde Pora si Moraru, slugoii de casa ai jigodiei ipocrite si criminale, marele reformator cu structurle de escroci si curve de la Plescoi….

    • 17 Iunie 2010 9:49 am

      Auzi, „Vasile”? Dar tu ca postac fesenist cu cat esti platit? Chiar n-am nici un chef sa te lamuresc sau sa te luminez cu ceva… Hai noroc!

  14. erica permalink
    26 Octombrie 2010 3:22 pm

    Poate citeste si ea parerile oamenilor ,este penibila, mi-e mila de ea.
    Ar fi bine sa consulte un pshiatru.

    • 26 Octombrie 2010 6:42 pm

      Teodora, Oana nu cred ca are nevoie de psiholog. Sunt convins ca are un psihic puternic. A luat, doar, la un moment dat, anumite decizii. Optiuniile ei… 🙂

  15. realiateadeperete permalink
    1 Noiembrie 2010 11:04 pm

    Bai,tipa asta mi se pare de pus la gazeta de perete,nu pe sticla…Am vazut ca pune invitatii la punct cu un verb absolut cainesc…parca e turbata…Doamne,iarta-ma!…poate i-o fi facut ceva aia din PDL,ca am vazut ca ii cheama in emisiuni doar ca sa-i puna la perete…Sincer,io cred ca nu are ce cauta in televiziune…asta nu e moderatoare …asta numa’ scandal si zazanie seamana…incalificabil,tanti!

  16. Huess permalink
    13 Decembrie 2010 8:56 pm

    Astea, ca Oana, Drăgotescu, Pora … si multe altele, erau MEDIOCRE la scoala; avand note mari, rar/des, numai pe REFERATE copy-paste. Inca de pe bancile scolii raspundeau la testele de orientare scolara astfel: VREAU sa am un job; unde merg la ora 9, citesc ceva online; la 10 pauza de masa-cafea; la 11 mess forever; la 12: cantina; dupa o tigara ne pregatim sa plecam acasa la ora 14, asta pt cel putin 4500 EUR pe luna. Chiar au reusit !!!!

    • 13 Decembrie 2010 11:25 pm

      Stii tu ceva… Banuiesc! 🙂 😉

  17. greta permalink
    16 Ianuarie 2011 9:03 am

    gigele tu de unde ai mai rasarit ? si reporter special unde esti ? in cada de baie ?

    • 16 Ianuarie 2011 3:10 pm

      Dar tu cine esti, papusha?;)

  18. 3 Februarie 2011 9:52 pm

    Singurul lucru cu care nu sunt de acord este compara’ia cu un Rottweiler.

    Rottweilerul meu avea mai multă tandreţe şi drăgălăşenie şi, zău, nu mint.

    • 3 Februarie 2011 9:57 pm

      Sorry! :)))

  19. Vio permalink
    22 Martie 2011 9:13 am

    Super articol. Felicitari domnule Botez!
    Intra-adevar multa prostitutie in randul moderatorilor si jurnalistilor… Nu-i deajuns ca-s corupti, se vor si rai, astfel devenind URATI si PROSTI.

    • 22 Martie 2011 9:49 am

      Multumesc, Vio! 🙂

  20. Tehnica urbana permalink
    8 Aprilie 2011 11:10 am

    Cristian BOTEZ, luminate, în aproape 2 ani de zile ai strâns 39 de comentarii? nu cumva restul 1000 pe care le-ai şters erau despre mama ta?

    • 8 Aprilie 2011 11:41 am

      Te iei de mama… Daca esti barbat… sau barbata… spune-mi-o in fatza… ma poti gasi usor… dar e clar… nu esti decat un alt laş… fără nume…

      • Tehnica urbana permalink
        12 Aprilie 2011 11:10 am

        Deci nu am cu cine vorbi. Hai ca iti mai las un mesaj poate poate intelegi ceva.

        1. Nu ma intereseaza absolut deloc sa te gasesc, pentru ca nu ar fi pierdere de timp.

        2. Treaba asta cu gasitul si cu spus-ul in fata (masuratul muschilor) se practica in jurul varstei de 16 ani – nivel la care mi se pare ca esti tu cu intelectul.

        3. Nu m-am luat de mama, am presupus ca altii au facut-o.

        4. Iti doresc sa te angajeze CNN. :))))))

        • Tehnica urbana permalink
          12 Aprilie 2011 11:12 am

          :)) Uite avantaj pentru tine. Leagă-te de faptul că am pus din greşeală un „nu” în plus la punctul 1.

          • 12 Aprilie 2011 11:19 am

            chiar ma gandeam 😉

            • Tehnica urbana permalink
              15 Aprilie 2011 12:34 am

              te gandeai sa ce?

  21. AntiSistem permalink
    28 Iunie 2011 8:46 pm

    Bha esti rau d tot pe campi sa mor :|… Tu, marele ziarist o auzi cand zice ca NU iarta „excesele” oamenilor de la putere ? Intreb si eu asa ca un cetatean prost tu cam pe unde activezi profesional ??? O realizare ceva ??? Ma rog… Esti mult, foarte mult departe de Oana Stancu prietene ;)… Adevaru e ca stiu pe unii ( foarte multi ) ii enerveaza ca e buna in ceea ce face… Pot fi de acord cu tine doar pt faptul ca ai zis ca e sexy ( doar ca asta e parerea mea personala )… Asa ca prietene mai uita-te si pe langa tine cand vorbesti de altii care spre deosebire de tine sunt foarte buni ;)…

    P.S. Parerea mea e ca Oana Stancu e cel mai bun REALIZATOR (NU moderator) de TV din Romania..dar tu nu poti intelege pt ca scrii cu becu aprins sa vezi tastele :))

    • 28 Iunie 2011 11:34 pm

      Interesant nickname! 🙂 Ai dreptate. Oana e foarte buna! Doar ca a sarit gardul jurnalismului! 😉

  22. florin voda permalink
    28 Iunie 2011 11:42 pm

    Ma intreb si intreb pe cei ce posteaza pe acest blog cum este posibil sa existe astfel de specimene cum ar fi persoana acestui domn cristian botez.
    Nicolae Steinhardt in cartea sa „Jurnalul Fercirii” il cita pe Leon Sestov :
    „Pare-se ca exista doua teorii , cu totul potrivnice , despre originea speciei umane.Unii sustin ca omul coboara din maimuta , altii ca a fost creat de Dumnezeu. Eu unul cred ca se inseala si unii si altii.Teoria mea este urmatoarea : cei care cred ca omul coboara din maimuta ,coboara cu adevarat din maimuta si alcatuiesc o rasa aparte , in in afara rasei oamenilor creati de Dumnezeu si care cred si stiu ca au fost creati de Dumnezeu…”
    Tot asa , cu toate ca sunteti tanar ,domnule cristian botez, se vede treaba ca proveniti din maimuta cu siguranta precum si toti ceilalti din gasca aflata la putere azi in Romania. Nu s-ar explica altfel incapacitatea dumneavoastra de a discerne intre o persoana luptatoare pentru adevar ,dreptate si libertate si un specimen duplicitar, mincinos, nedrept, incult, prefacut, vulgar, viclean…
    Personal consider ca este cel putin indecent ca un intelectual( chiar si unul provenit din maimuta ca si dumneavoastra) sa pupe in fund(scuzati expresia „pupe”) puterea neconditionat(poate o faceti totusi conditionat de oaresce banisori…) …Datoria oricariu intelectual este sa critice puterea, oricare ar fi orientarea acesteia. Numai asa o natiune progreseaza iar acest progres va fi construit pe adevar, dreptate ,respect….Completati dumneavoastra pe linia punctata (daca aveti aceasta capacitate…:-) )
    Eu nu mai locuiesc in tara de ceva vreme iar unul dintre motivele principale care m-au facut sa iau aceasta dureroasa decizie de a emigra este tocmai faptul ca numarul celor ca dumneavoastra in Romania este indecent de mare…
    Numai bine, fara respect.
    Nu va chinuiti sa raspundeti, am dat de acest blog din pura intamplare, cautand numele doamnei Oana Stancu. Cu siguranta nu o sa-l mai accesez vreodata.

    • 28 Iunie 2011 11:49 pm

      Domnule Voda. Aveti o opinie! O respect fara sa va jignesc. Toate cele bune! Cristian Botez. PS: Sunteti fost comunist, securist sau doat va bagati inseama? 😉 Jos comunismul! Jos securitatea!

  23. AntiSistem permalink
    29 Iunie 2011 10:31 am

    Asa…pana aici e oarecum bine… dar eu tot as vrea sa aflu cam pe unde iti practici tu meseria de „reporter special” ???

    P.S. Nu-mi zice si mie ca sunt comunist ca sunt nascut la vreo 6 ani dupa Revolutie :)), dar vad ca din punct de vedere intelectual ma situez mult mai sus decat multe alte persoane „mature”…

    P.S.’ Pai cum ??? Acum a sarit gardul jurnalismului si in articol era „rottweiler” ??? Tu realizezi ca ai ceva probleme cu logica ? (fara sa vreau sa ma cert cu tine, asa mi se pare…se cheama sustinerea argumentului si am facut-o anul asta la liceu cls IX).

    P.S.” Nickname-ul mi-a venit brusc in minte cand mi-am dat seama ca, nu as putea avea un viitor in Romania ;)…(specific din nou ca am 8+8 ani)…

    • 29 Iunie 2011 10:39 am

      Ce ai citi tu nu este un articol de presa. Blogul meu e un spatiu in care ma manifest in limite mai largi. Poti sa cauti pe inevitabilul Google numele meu sau aici la „despre mine’ si te vei lamuri. cat de cat. Dar este clar. Avem simpatii diferite. Ca si antipatii. Asa ca n-o scoatem la capat. Superinteligentule! 😉

Trackbacks

  1. Ce şmecherii a făcut blogul meu în 2010. Şi… La Mulţi Ani! ;) « CRISTIAN BOTEZ. Reporter Special

Lasă un răspuns

