Skip to content

Cu maimuţa la raze

18 Ianuarie 2010

Citesc presa tabloidă într-un anumit moment al zilei. De regulă când stau la o bere la All4You, un bar din Eroilor (Bucureşti, of course!). Ma amuză o groază de chestii, pe care obişnuiesc sa le comentez pe loc, la telefon, cu doi prieteni de-ai mei, ziarişti şi ei.

Săptămâna trecută am dat în Click!, pe ultima pagină  peste un articol de „caleidoscop” absolut monumental. Luat de pe vreo agenţie, desigur, dar tradus şi adaptat-redactat cu mintea  ziaristului român. Articolul este semnat A.R.D. Nu am făcut cercetări să aflu despre cine este vorba. Şi nu are nicio importanţă, dacă tânărul sau tânăra jurnalistă în discuţie va evolua. Inainte de a reproduce micul articol şi de a trece la nişte comentarii, o precizare, din perspectiva procesului pe care îl am cu Adevărul Holding: nu mi-am pus în cap să mă iau de cei care lucrează acolo. Vorba aceea: Succes în branşă! Dezamăgirile şi acţiunile mele vizează alte persoane.

 OK! Articolul:

“Anjana, un cimpanzeu de la un centru pentru animale din Statele Unite, a devenit mamica pentru doi pui de tigru, ramasi orfani. Femela i-a urmarit, acum un an, pe ingrijitori in timp ce hraneau animalele si apoi a insistat sa preia rolul de mamica adoptiva.

Acum, situatia este putin mai delicata avand in vedere ca puii au devenit tigri in toata regula, iar maimuta a ramas maimuta.

Asa ca, printre lacrimi, Anjana i-a servit pentru ultima oara pe fiii ei care priveau cu jind la pulpitele paroase de dincolo de biberon.”

DECI,  brothers and sisters!

Puii de tigri au crescut şi au devenit TIGRI  MARI. Pe când maimuţa a rămas tot MAIMUŢĂ! In loc să devină şi ea vreun tigru, ceva! Dar fraza genială este ultima în care se spune că –reproduc aproximativ. „puii de tigru se uitau cu jind, la pulpiţele păroase de dincolo de biberon,”! Bag mâna în foc că textul original nu suna aşa. Aşadar, de ce s-ar fi uitat micuţele feline la pulpiţele maimuţei? Le era foame? Erau excitate? Şi, mai ales, spuneţi voi, unde ţinea maimuţa biberonul cînd hrănea puii de tigru, dacă aceştia „se uitau cu jind la pulpiţe de dincolo de biberon”?

Aaaa! Şi sa nu mai zic de titlu: „Mama vă părăseşte, că altfel o mâncaţi”. „O mâncaţi” pe cine sau ce? Sau… pe a cui?🙂

Concluzie: presa tabloidă este nu doar vulgară şi superficială ci, de multe ori, şi comică! Involuntar!

4 comentarii leave one →
  1. ARD permalink
    20 Ianuarie 2010 12:24 pm

    Hai Cristi, mai face si jurnalistul din mine o caterinca si hop o analizezi… Oricum, draguta disectia pe un material care bag de seama ca ti-a starnit rasul. Asta era scopul. Salutari.

    • 20 Ianuarie 2010 4:03 pm

      No offense, man!🙂 Daca stiam despre ce e vorba, ma abtineam! Dar, uite, daca stau si n-am ce face, imi gasesc!:))
      Dar jur ca m-am amuzat teribil de faza cu maimuta. Ca sa nu-ti mai spun ca, vorbind cu un tovaras despre faza asta (fara atac la pesoana!!) am dezvoltat niste scenarii cu maimuta si cu felinele de rasul lumii! Toate cele bune, man si succes!

      • ARD permalink
        22 Ianuarie 2010 12:04 pm

        La fel, Cristi! Ai un superblog si un nou cititor impatimit!

        • 22 Ianuarie 2010 11:34 pm

          Multumesc! All the best!🙂

Lasă un răspuns

