Skip to content

Idealul feminin. Două variante

20 Ianuarie 2010

Eram în decembrie, anul trecut, la Tel Aviv, când am primit un telefon de la Luana Mureşan, redactor şef la FEMEIA (Da!!! Şefa mea!!!), care m-a rugat să-i fac un text de vreo 2.000 de semne despre „idealul feminin”. Aşa cum îl văd eu. I-am făcut două variante. Din motive tehnice articolele nu au mai apărut, dar ţin să vi le prezint aici, fix în ordinea în care le-am scris.🙂

Idealul feminin VARIANTA A

Am început să spun despre o tipă sau alta „uite, ăsta e genul de fată care îmi place” când eram în clasa a noua. „Brunetă, creaţă, cu părul strâns în părţi şi ochi căprui sau negri”. Şi obsesia asta m-a ţinut vreo doi ani. Mi-am lărgit, însă, orizontul în momentul în care am îndreptat o eroare în modul în care abordam fetele. La început, nu le întrebam unde locuiesc şi–fidel fiind legilor cavalerismului,  mă trezeam că, după întîlniri, le conduceam ba pe la capăt de Pantelimon, ba prin Berceni, de-mi ieşiseră pe nas drumurile de întoarcere, în toiul nopţii, în Drumul Taberei, unde stăteam.

          Ani de zile, apoi, a urmat o ajustare continuă a idealului meu feminin, în funcţie de poveştile pe care le-am trăit, de exeprienţele pe care le-am avut, şi cred că fiecare relaţie pe care am avut-o  a durat după cât de bine s-a echilibrat „fata mea din vis” cu modelul real, palpabil, de lângă mine. Pot spune, însă, că, din punct de vedere fizic, nu prea am ieşit din zona „minionă, şatenă, ochi căprui”, deşi, mai târziu, am făcut concesii serioase blondelor. Spiritual vorbind, lucrurile mi-au fost clare din totdeauna. Idealul meu feminin, în fapt o entitate duală, care reunea ceea ce visam cu ceea ce atingeam la un moment dat, trebuia să poată suporta un Leu şi să se plieze, în linii mari, pe gusturile mele urbane, culturale.

          Şi cred, că o singură dată am avut impresia că m-a lovit cu leuca fix în cap  „fata din vis”. S-a întamplat în 1994 când m-am îndrăgostit devastator de o femeie. Pentru care, de altfel, am şi divorţat prima oară. Şi aici pot să şi ilustrez. Tipa semăna teribil cu fata din clipul piesei Always, marca Bon Jovi. Ţin minte că i-am făcut, atunci, tinerei o declaraţie, pe care unii ar putea numi-o blasfemie. „Dacă aş fi fost eu Creatorul, aş fi făcut Femeia exact cum arăţi tu!”. Ulterior, desigur, am mai reflectat la chestia asta.

          In fine, anii din urmă mi-au adus-zic eu, ceva înţelepciune. Fapt care mă face să declar că idealul meu feminin actual îl reprezintă femeia care îmi iubeşte, în aceaşi măsură, şi calităţile şi defectele şi de lângă care ştiu că niciodată nu aş putea pleca definitiv, irevocabil pentru că fără ea nu aş putea nici să respir măcar.

Idealul feminin VARIANTA B

 Mi-a fost imposibil, toată viaţa mea,  să dau un chip „fetei din vis”, să-i dau contur, să-i dau un nume. Să spun ce culoare au ochii ei sau părul, a ce miroase, de unde vine, aşa, din când în când. Dar ştiu cu certitudine că am visat-o de-atâtea ori, că am chemat-o şoptind, că am adormit cu ea în gând, în seri târzii, reci şi înecate în singurătate. Şi mai ştiu că „fata din vis”, idealul meu feminin, a fost acea plăsmuire, acea nălucă a nopţilor sau a clipelor de derută, confuzie sau tristeţe, cu care mi-am înşelat, dacă nu fizic, cu siguranţă astral, prietenele de-o vacanţă, iubitele din adolescenţă, soţiile ori femeile pe care le-am iubit la maturitate. Şi poate că, în disperarea de a atinge ceea ce visam şi ceea ce părea de neatins, am împrumutat „visului meu” chipuri văzute aiurea, total necunoscute, sau icoane publice. Andrea Corr –solista formaţiei irandeze The Corrs, sau tipa din clipul piesei Always”, marca Bon Jovi.

Iar, alteori, iubita mea ideală îşi făcea simţită, atât de discret, prezenţa, încât nu o percepeam altfel decât ca pe un surâs insinuat undeva spre coada ochilor mei, ori undeva deasupra mea, printre norii zilelor de vară. Idealul meu feminin! L-am descoperit adesea în unele versuri. Sau am încercat să-i dau eu viaţă, ori măcar contur de tuş, scriind câte o poezioară. L-am întrezărit, altădată, printre acordurile vreunei melodii. „Take My Breathe Away”/The Police, „With Or Without You”/U2, „Waiting For A Girl Like You”/Foreigner.

Mai ştiu sau cred că am iubit de-atâtea ori, încercând să surprind în fiecare iubită nouă câte ceva din „fata mea din vis”. Şi niciodată, dar niciodată nu am fost dezamăgit. Ba chiar „fata din vis”, iubita mea perfectă, dar liuzorie, mă vizita, atunci, şi împrumuta sau lua de-a dreptul, câte ceva din farmecul celei palpabile, de lângă mine. Mă simţeam atât de răsfăţat de.. colaborarea celor două!

Idealul meu feminin, „fata din vis” sau iubita mea perfectă sunt toate acea fată cu care, cândva, undeva la marginea vreunei nopţi, voi bea o Marguerita şi ea îmi va spune, atunci, să rîd, să mă bucur şi să nu iau în seamă că lumea se scurge ireversibil spre partea nevăszută a Lunii.

23 comentarii leave one →
  1. Irealsd permalink
    21 Ianuarie 2010 2:55 pm

    Superb! In locul Luanei as fi optat pentru Varianta B. Chiar nu inteleg de ce nu l-a publicat.

    Ar fi facut multe doamne sau domnisoare care au trecut intr-o forma sau alta prin viata ta sa se simta importante.

    Si nu numai. Pentru ca desi multi (inclusiv eu) ne cramponam in chestiuni de genul 1,80 inaltime, par negru, ochi migdalati …etc iubim persoane care nu au nici pe departe standardele impuse, dar care au acel ceva care ne face sa uitam cine suntem, cu ce scop am venit pe lumea asta, ce obiective avem sau… mai grav, cine ne asteapta acasa! Un subiect pe care l-as putea dezbate pana maine dimineata …

    • 21 Ianuarie 2010 4:54 pm

      🙂

  2. vesclemonius permalink
    22 Ianuarie 2010 2:19 pm

    Mai Cristinel, ce singur trebuie sa te simti tu. Ma uit cum se zzzbate verbul tau – intocmai ca un peste mort. Mai Cristinel, mai!

    • 22 Ianuarie 2010 11:36 pm

      Ca sa vezi! Iaca pozna!😉

  3. ancuta permalink
    23 Ianuarie 2010 9:07 pm

    Scrii foarte frumos si de o sensibilitate aparte.

    Sunt fericita ca m-am numarat si eu printre marile tale iubiri.

    Iti doresc mult noroc si fericire !

    • 23 Ianuarie 2010 11:13 pm

      Cine esti????!!!🙂

  4. 24 Ianuarie 2010 12:25 am

    frumos🙂
    idealul feminin îl reinventăm de fiecare dată când iubim. adică de câteva ori într-o viață de om…

    • 24 Ianuarie 2010 6:25 am

      D’acord!🙂

  5. 24 Ianuarie 2010 12:34 pm

    Ei..Cristi.. uite asa se regasesc oamenii.. Ancuta (sau, de fapt, cine se regaseste sub acest pseudonim, ca eu nu-mi aduc aminte ca tu sa-mi fi povestit vreodata de ea, sau poate a fost dupa mine? in acelasi timp cu mine? ….:)))..) stie ca a fost una dintre marile tale iubiri.. Eu, la fel.. Sau cel putin, asa imi amintesc ca imi spuneai.. si mai spuneai ca eram, noi, marile tale iubiri, vreo 2-3, cu totul. Sau, 4?🙂 Dragelor carora Cristi v-a declarat ca sunteti „marea lui iubire” la un moment dat, va propun sa infiintam un fun club..:)) Asa o sa putem restabili adevarul istoric..Desi mi-e teama ca in secunda doi, fun clubul „micilor iubiri” o sa-l rastoarne ! :)) Iar Cristi o sa fie si mai confuz in legatura cu idealul..
    Altfel, ma bucur ca ti-ai pastrat simtul umorului. O sa te mai citesc, iubire…

    • 24 Ianuarie 2010 12:58 pm

      Eu am simtul umorului atata vreme cat VOI va tineti de glume!🙂
      Vorba unui confrate, nu poate omul sa mai comita o metafora, ceva, ca, hop, vine MILITIA!🙂

  6. ancuta permalink
    24 Ianuarie 2010 4:17 pm

    Chiar nu mai conteaza cine sunt,stiu doar ca m-ai iubit…nespus de mult !!!

    • 24 Ianuarie 2010 4:28 pm

      In conditiile astea, ti-e clar ca nu cred o boaba din ce spui… O iau doar ca pe o joaca… a unei persoane care, poate ma cuboaste, dar nu asa cum pretinde…😉
      Have a nice time!

  7. ancuta permalink
    24 Ianuarie 2010 4:41 pm

    Chiar crezi ca ma joc ???

    ”A fost frumos,a fost placut,iubirea insa a trecut”

    A fost adevarat sau doar am visat???

    • 24 Ianuarie 2010 10:11 pm

      Nu pot sa cred!!!!

  8. 24 Ianuarie 2010 6:09 pm

    Cristi..iubirea mea ce-ai fost odata..chiar nu credeam ca ceea ce a fost odata frumos intre noi ti se pare o joaca… te cunosc, te-am cunoscut, in cele mai tainice ascunzisuri ale noptii.. si sperantei din suflet, ale respiratiei si inspiratiei, a carei muza spuneai ca iti sunt.. si ti-am fost.. Sa-ti citez ?🙂

    • 24 Ianuarie 2010 10:11 pm

      Ma ia ameteala!

  9. Ana-Camelia permalink
    25 Ianuarie 2010 5:45 am

    Domnule Botez, greu cu marile iubiri. Se pare ca ai cam incurcat-o :))

    • 25 Ianuarie 2010 6:01 am

      :)) Da! Help!🙂

  10. Irealsd permalink
    25 Ianuarie 2010 11:41 am

    Pare-se, stimate domnule „strivitor de primaveri si vise”, ca intr-adevar, multe destine ai involburat, „inlacrimand logodnice si mirese”! Asta, ca sa te citez!

    Stii ce este interesant? Ca toate cele pentru care ti-ai ranit iubitele „oficiale” sunt alaturi de tine, AICI. Dovada clara ca stii foate bine sa te joci…. si nu doar din cuvinte…

    Este de admirat sinceritatea ta…, cea care reiese din fiecare „emoticons” pe care il lasi unui mesaj…

  11. 25 Ianuarie 2010 1:49 pm

    Ela! Cam multa agitatie pe-aici, nu?:)
    Iar indiciul ala nu e indiciu. Il gasesc si eu in „7 seri”.🙂
    In loc sa te tii de actiuni sindicale!!, mai bine m-ai cauta…😉

  12. 25 Ianuarie 2010 5:14 pm

    Ela! Mai bine mi-ai spune cine esti!🙂 Nu e mai simplu? Ce zici?😉

  13. ochi negri permalink
    29 Ianuarie 2010 11:23 pm

    si io! si io! 1994, ce vremuri…😛
    unde se deschide clubu’ ala? aa? :))

    PS. ti-ai pus cenusa in cap Cristi😉
    PPS. Numai bine.

    • 30 Ianuarie 2010 12:55 am

      🙂 Ei, ca sa vezi, Ochinegri!

Lasă un răspuns

