Skip to content

Haiti-ziua a noua. Logistic Base, scurtă descriere

1 Martie 2010

Cutremur de 7,3 grade Richter în Japonia şi alertă de tsunami. Cutremur de 8,8 grade Richter şi alertă de tsunami în Chile. Alertă de tsunami în Hawaii. Alertă de cutremur, pentru următoarele zile, în Haiti. N-am luat prea în serios filmul „2012”, dar sunt pe cale să o fac. Este ora 16.30, 27 februarie, când scriu rândurile astea şi tocmai m-am întors dintr-o nouă incursiune în Cite Soleil, cel mai periculos cartier din Port au Prince. Ieri noapte s-a tras în zona Acajou, unde locuiesc cu doi poliţişti români. Azi am fost în patrulă din nou cu Mişu Nedea şi Felicia Manta, dar, de data asta, însoţiţi de încă un Nissan Patrol, în care mai erau, înarmaţi până în dinţi, câţiva francezi, canadieni, dar şi un argentinain. Vedeţi şi poza. Mi-a ieşit o serie de fotografii de care chiar sunt mulţumit. Şi mi-am zis că merită să mă gândesc la o expoziţie. Din cele peste 1500 de fotografii, pe care le-am făcut până acum, cred că am vreo 100 de care chiar sunt încântat. Acum sunt sus, pe terasă, la Cafetaria, locul unde mănâncă, beau cafea, sucuri şi bere, atât civilii ONU, ziariştii şi cei din ONG-uri, cât şi militari şi poliţişti din diverse ţări. Televizorul (plasma, da!?) e pe CNN. Chile, Hawaii, Chile, Hawaii. Se comentează la greu. Suntem la nici 30 de metri de locul de unde decolează şi unde aterizează elicopterele UN. Este un zgomot asurzitor. Pistele aeroportului bazei sunt la 150 de metri distanţă. Sunt peste 3000 de suflete aici, în Log Base, pe o suprafaţă întinsă dar înţesată de de barăci, maşini, antene parabolice uriaşe, alte vehicule, tehnică militară, corturi ale diferitelor organizaţii umanitare (USAid, UNICEF, World Food Programme, Crucea Roşie ş.a). În principal sunt două check-points. Posturi de control, intrare şi ieşire din bază. Sunt păzite de căştile albastre. Soldaţi nepalezi, de regulă, înarmaţi până în dinţi şi instalaţi pe blindatele lor albe cu însemnele UN. Azi a fost mare agitaţie la intrare. Au venit vreo 300 de haitieni. Se fac angajări în bază. Pentru curăţenie şi întreţinere, dar şi intrepreţi. Spre marginea nordică a bazei este PX-ul The Blue. PX-urile sunt magazinele care însoţesc, oriunde în lumea asta, trupele, indiferent de armă, din cadrul misiunilor de pace, protecţie sau intervenţie. Pe lângă alimente din cele mai diverse, băuturi (de la Wiskey, Vodca, Rhum şi Cinzano până la vinuri, bere-Heineken şi sucuri) şi cosmetice, până la electronice, tricouri şi sorturi, cămăşi, valize şi saci militari. Dacă ai noroc, găseşti şi tot felul de efecte militare. Voi reveni şi cu alte poveşti din bază. Acum, tocmai m-am întâlnit cu Bogdan Alexe, unul din poliţiştii români de aici, care mi-a spus că mâine (duminică, 28 februarie) a fost planificată o ieşire la San Marc, la 60 de kilometri de Port au Prince. O oază de senin, în cenuşiul de aici, mi s-a spus. Plajă, un complex de agrement. Indigo Beach. Voi reveni, desigur, cu o relatare de acolo. Precizare: Dificultatea cu care ma „lipesc” de internet creează, evident, un decalaj între momentul redactării şi postare. Nădăjduiesc să mă înţelegeţi! See you! 😉

Explicaţii foto: In prima poză, e clar, sun la Cafetaria, sus, pe terasa. Localul unor libanezi, I think. In a doua, sunt la marginea bazei, într-un avion confiscat de la contrabandiştii de droguri (columbieni care tranzitează Haiti în drum spre SUA). Dar asta e o altă poveste. După ce am făcut fotografia, am aflat şi eu că acolo e cuib de viespii şi şerpi. N-am văzut, însă, nicio mişcare. Probabil că toată lumea -insecte şi reptile, era în PX, după bere. 😉

2 comentarii leave one →
  1. Raluca permalink
    2 Martie 2010 12:20 am

    1: Ma bucur ca in sfarsit ti-ai luat permis, pardon, licenta, si esti la volan, pardon, mansa… A fost greu testul grila ??
    si 2: Zici ca acolo, la carciumioara cu pricina, mananca toti ziaristii, etc. Eu vad in spatele tau : „DRINK ONLY” ! 🙂

  2. red permalink
    3 Martie 2010 2:09 pm

    …si acum se incalzeste zeama de perisore (ca nu e bors.E cu zeama de varza.)…si plec spre,,birou”.

    Bafta si ferestete de ciudati !

Lasă un răspuns

