Skip to content

New York-ziua a treia. Un copil a fost împuşcat la 10 metri de mine

10 Martie 2010

 Am ajuns în New York City pe 6 martie. Pe 9, azi, încă aici, în timp ce eram la o bere (Stella Artois) şi o friptură de vită (cu nişte chestii mexicane pe lângă) la Social, un bar-restaurant de pe 8th Avenue, am auzit –era în jur de 3.00 PM, ţipete şi gălăgie afară. Nu am ieşit. Trei minute mai târziu, sirenele maşinilor de poliţie şi ale ambulanţelor şuiereau între zgârie-norii de pe bulevard. Am ieşit afară. Poliţiştii încercuiau, deja, cu bandă galbenă, colţul străzii. In stradă, pe prima bandă, un tricou, îmbibat cu sânge era făcut ghem. Lângă el, două perechi de mănuşi de cauciuc albastre. Probabil ale paramedicilor care îl ridicaseră deja pe copil. Şi n-am putut să nu remarc. La câţiva metri de tricoul plin de sânge, în perimetrul împrejmuit de poliţişti, câţiva porumbei ciuguleau dintr-o bucată de pizza. Sunt curios dacă era cea din care tocmai mânca puştiul împuşcat.

Elevul (băiatul venea de la şcoală) fusese dus la spital în câteva clipe. Lumea se strânsese pe trotuar. Vânzătorii de la o Groucery din colţ, nişte hispanici, comentau de zor şi răspundeau oricărui trecător care le cereau detalii. In primele momente de atunci, nimeni nu părea să ştie prea mult. Şi parcă nimeni nici nu auzise împuşcătura. M-am pus pe fotografiat. „Im back to work”, mi-am zis.

Eu tocmai fusesem, cu o oră mai devreme de eveniment, în vizită la CNN. Mă invitase Mike Morrisey, tv producer acolo şi un bun prieten din NYC. L-am sunat imediat. Incă nu ştia nimic.

După poliţişti şi-au făcut apriţia şi vreo patru tipi la costume şi trenciuri. Detectives. Or something (ador expresia asta 🙂 ). Vreo doi cameramani, fotoreporteri. You know! Ca la noi!

După un sfert de oră m-am întors la friptura mea. Şi mi-am adus aminte de o chestie. In urmă cu nişte ani, scrisesem o poezie (după prima vizită în USA, în 2004). „E viaţă şi e moarte în Manhattan”. O puteţi găsi pe www.poezii.biz, unde e şi datată postarea. Daţi la autori, la Skywest (my nickname), şi o găsiţi. La fel mi s-a întâmplat şi cu Haiti. Prin 2006 am scris o poezie despre Haiti („O după-amiază în Haiti”; o găsiţi şi pe asta), după ce citisem „Comedianţii”, de Graham Greene.

Amalia! Ai legătura! Cum care Amalia!? Amalia Enache! E preferata mea! 😉

Mâine, nişte chestii simpatice din New York City! Şi o grămadă de pozeeee!

See you, my friends!

PS: Am revăzut, după o oră, postarea. Cam cinică. „M-am întors la friptură”, „Amalia, ai legătura!”… Hm! Ce efect o fi ăsta? Sper din tot sufletul ca puştiul să fie OK! O să mă interesez.

9 comentarii leave one →
  1. Lucian Bureriu permalink
    10 Martie 2010 7:30 am

    Nici o relevanță. Sunt mai bune fripturile din San Francisco./L.B./S F Ca/

    • 10 Martie 2010 7:49 am

      Relevanta fata de ce? Anyway, tu stii cum e cu fripturile din Frisco… Cand voi ajunge pe-acolo… I will see!

  2. andreea permalink
    12 Martie 2010 7:08 pm

    ce ai simtit cand ai facut poze?oare de unde atata rautate?cum poti sa te mai numesti om cand iei viata unui copil?

  3. 17 Martie 2010 7:50 pm

    adica tu ai inpuscat copilul?

    • 18 Martie 2010 2:43 am

      Ceva de genul asta! 😉

  4. 19 Martie 2010 10:07 pm

    saracul pusti! i-ai purtat ghinion!

    • 20 Martie 2010 1:37 am

      Te-am publicat, Ratzoiule! Dar nu e frumos sa spui chestii din astea! E ieftin si urat!

      • 20 Martie 2010 7:06 am

        hai, ca intreb si eu, parafrazandu-l oarecum pe Tutea: la tine in dictionar, la litera G, chiar nu exista cuvantul „gluma”?

        un week-end fain de tot!

        • 20 Martie 2010 11:55 am

          Bine Hai ca am ras! 😉

Lasă un răspuns

