Skip to content

Tel Aviv 2. Instantaneele unei zile nebune

16 Mai 2010

Tel Aviv are vreo 400 de mii de locuitori. Ieri, însă, de Sabat (sâmbăta la ei, la evrei, e ca la noi duminica; pentru cine e interesat de alte chestii „ciclopedice”, navigare plăcută pe Google. E moca) am văzut în partea de litoral a oraşului, un milion de suflete. Localnici, dar şi turişti. De la europeni la brazilieni, de la japonezi la americani. Plaja era incredibil de aglomerată, şoseaua care ţine linia plajei, înţesată de maşini claxonând continuu, iar terasele, puzderie, pline ochi. Nebunia a sporit după ce s-a terminat şi meciul Bnei Yehuda 1-1 Maccabi Haifa, din campionatul de fotbal israelian. Suporterii echipei din Haifa, în verde, au invadat, cu maşini sau pe jos, zona plajei. Unii s-au făcut pulbere, în barurile de pe plajă (vezi fotografia cu cei doi suporteri, din care unul la bustul gol şi în şort roşu). Intre timp, pe plajă, se coceau, la foc tare, de lună mai, sahariană, zeci de mii de trupuri. Din loc în loc, pe faleză, grupuri grupuri, de la tineri la vârstinici, evrei, sau creştini, cântau, dansau, strigau şi râdeau. In aerul încins, ritmurile de house se amestecau cu refrene tradiţionale locale, strigăturile lui Lady Gaga, cu incantaţiile de Harre Crishna, ale unui grup de propovăduitori ai Nirvanei. Israeliencele (n-am întâlnit, nicăieri în lume, o diversitate mai mare a trăsăturilor şi nuanţelor de piele la aceaşi naţie), în costume de baie sau tricouri fooooarte decoltate, cu busturi obraznice, cu mers înţepat şi foarte gălăgioase, defilau de colo-colo aparent indiferente la privirile pofticioase ale celor din jur. Spre seară, dogoarea s-a  mai potolit, iar Mediterana a dat nuanţa de turcoaz, pe o sclipire de argint.

Am încercat, în orele de plajă, dar şi după, instalat pe o terasă, la o masă, antamat la o serie pară de Heineken, să surprind cu aparatul de fotografiat câte ceva din tot iureşul din jurul meu. Şi vreau să vă fac părtaşi la toate astea. See you tomorow! 😉

9 comentarii leave one →
  1. irealsd permalink
    16 Mai 2010 8:03 pm

    Superba prima fotografie!

    • 17 Mai 2010 7:55 am

      Ma bucur mult ca ti-a placut. Nu stiu de care vorbesti, ca pe blog se tot schimba. De care vorbesti? 🙂

  2. irealsd permalink
    17 Mai 2010 9:43 am

    Cea cu apusul. Te face sa-ti doresti sa fi fost acolo.

    • 17 Mai 2010 9:25 pm

      Absolut de acord cu tine. 🙂

  3. stefanyyastefanyya permalink
    17 Mai 2010 4:00 pm

    Dragute fotografii!

    • 17 Mai 2010 9:26 pm

      Multumesc! 🙂 Sa stii ca am ales melodia, dar nu prea mi-a mers netul pe-aici. Stay around. 😉

  4. stefanyyastefanyya permalink
    18 Mai 2010 7:21 am

    Merci!Astept sa o postezii!

  5. lori kiss permalink
    16 Iunie 2010 10:00 pm

    frumoase poze ,in rest nu te mai critic ca ai mai gafat si in acest articol o chestie dar promit sa imi pastrez pentru mine,in rest cum am mai spus scrii si chestii faine ,cateodata cam prost informat dar se mai intampla
    totusi cand mai revii in israel astept sa ne intalnim sa povestim la o bere ,si vreau totusi sa vad ce ai scris despre gaza sau nu ai mai ajuns

    • 16 Iunie 2010 11:38 pm

      Cu ce am gafat? Nu e nicio problema. Ma pot corecta!. Cand vin din nou te anunt!

Lasă un răspuns

