Skip to content

Tel Aviv 5. Furtuna de nisip

28 Mai 2010

Alaltăieri, pe 27, am fost luat prin surprindere de un fenomen straniu. Dimineaţă am crezut că va fi doar o zi înorată. Apoi, pe la 11.00, când am ieşit cu bicicleta, mi-am dat seama că este vorba de altceva. O pâclă ciudată, altceva decât o ceaţă, se lăsase peste oraş, astfel încât cu mare greutate puteai să vezi mai departe de o sută de metri. Aceaşi situaţie, şi pe plajă. Am pedalat vreo şapte kilometri, până în Jaffa (Yaffo), unul din cele mai vechi oaraşe (cetate) de pe ţărmul Mediteranei. Am făcut fotografii de-a lungul drumului, dar şi de sus, de pe un pinten al micuţului oraş înfipt în mare . Tel Aviv părea un oraş desprins dintr-o veche fotografie în sepia. Era furtună de nisip. Un nisip atât de fin încât nu-l simţeai. Nu te deranja în niciun chip. Se aşeza, însă peste tot, într-o pulbere delicată şi făcea să vezi totul ca printr-un filtru fotografic cu efect retro.

Şi iată şi câteva fotografii pe care le-am făcut în timpul furtunii. Cu excepţia, desigur, a cele în care apar eu şi care a fost făcută de un turist englez. 🙂

21 comentarii leave one →
  1. pitapata permalink
    29 Mai 2010 9:30 am

    Au trancanit toata ziua la radio sa nu iasa lumea pe afara degeaba..
    Si tu te-ai tinut de ciclism? 😯 😆

    • 29 Mai 2010 9:51 am

      🙂 Sincer, daca stau pe radio stau pe Europa FM! Habar n-aveam ca uau fost atentionari!!! Eu mi-am vazut de plaja mea, de bicicleta si de bere! 🙂 De unde mi-ai scris??

    • 29 Mai 2010 10:20 am

      Ce faza! Am intrat si eu la tine pe blog! Auzi? Stii vreuo chestie prin oras care sa semene cu un pub englezesc? Cu bere si atmosfera? 🙂

  2. pitapata permalink
    29 Mai 2010 10:03 am

    Din Tel-aviv! 🙂

  3. pitapata permalink
    29 Mai 2010 10:31 am

    Cristian e locul lui Mike- Mike’s place unde se strang toti americanii de la ambasada putin mai sus de ambasada americana.

    Apoi in capatul opus al lui Yafo, spre Nord, este Namal
    E un pub unde se asculta jazz- Shablul
    plus alte locuri ..

    http://www.telaviv4fun.com/pubs.html

    Pentru cat timp esti in Tel-Aviv? 🙂

    • 29 Mai 2010 10:43 am

      Multumesc! Am vazut un Mike’se place si pe plaja, mi se pare. Pe faleza, adica. Sunt aici de 2 sapt si mai satu doua. Trebuia sa fac o incursiune in Gaza, dar nu stiu dac imi iese. mai raman pentru un interviu cu amabasdorul nostru si pentru un reportaj generalist. half work, half hollyday! 🙂

  4. pitapata permalink
    29 Mai 2010 11:01 am

    Da , exact ala e locul, pe faleza.

    Cristian, Gaza?
    Reportaj?

    Ar fi bine ca cineva sa vada obiectiv lucrurile si sa remarce ca israelienii nu sunt dusmanii cetatenilor palestinieni.
    Dar hamasul este dusmanul direct al intregului Israel. Declarat !

    Toate ajutoarele care curg inspre Gaza n-au decat un rol, de a deschide apele teritoriale ca apoi sa se scurga armament impotriva Israelului, mda! Si asta nu pentru ca Iranul moare de grija palestinienilor ci pentru ca pretextul este convenabil si serveste interese nu putine..
    dedesupturi, dedesupturi .. 🙂

    In timp ce teroristii politici arabi isi obtin in inchisorile israeliene titluri academice, vizionare tv, vizite de acasa, conditii super lux, soldatul israelian Gilad Shalit rapit si facut prizonier este tinut ca vai de capul lui fara conditii , fara vizite fara lux. Si cine stie in ce batai..
    mda..

    • 29 Mai 2010 11:30 am

      Am in spate o dumentare serioas, ca sa zic asa. dar cu at mai dificila este abordarea. Imi propun sa fac un material de culoare, de atmosfera. In mod obiectiv.Words through the EYE! Si 1000 de fotografii!!!
      Multumesc pentru sugestiile cu pubul! Acum ma duc sa iau masa la Aladin, in Jaffa! Si dupa aia sper sa mai prind vreo doau ore de plaja! 🙂 Ura!

  5. pitapata permalink
    29 Mai 2010 11:38 am

    „Words through the eye” este nemaipomenit cu conditia sa fie in context si
    nu neaparat numai o impresie de moment a ceea ce se vede . Contextul dreptului istoric al evreilor de a fi aici si obligatia morala a arabilor de a dori sa recunoasca acest drept -DE DREPT al evreilor 🙂

    Cristian daca ai nevoie de ceva si iti putem fi de folos sotul meu sau eu, lasa-mi mesaj .
    Pofta buna si sa auzim de bine 🙂

    • 29 Mai 2010 7:44 pm

      Multumesc pentru intentie! daca aveti treaba cu plaja si aveti si timp, poate ne vedem intimpul saptamanii in zona Oprea Tower. Am si un nr. de tel de Israel, dar terbuie sa-l aflu (adica am tel. si-l folosesc dar in clipa asata nu stiu nr!).
      Thanks a lot! 🙂

  6. 16 Iunie 2010 1:41 pm

    tocmai am citit un articol in revista Femeia dec 99 parca, despre experienta lui Cristian Botez in America (azilul, mama Doina, metroul, gandacii negri etc.), un umor special, terapeutic, cred ca daca mi-as fi pus in gand sa ma sinucid inainte de a o citi, n-as mai fi facut-o dupa:) (slava Domnului, nu am astfel de ganduri); am cautat in web sa va cine e Cristian Botez si am ajuns aici, vroiam doar sa spun multumesc!

    • 16 Iunie 2010 11:26 pm

      Ma bucur ca ti-a placut reportajul! Si ca m-ai descoperit blogul! Te mai astept cu drag!

  7. lori kiss permalink
    16 Iunie 2010 10:02 pm

    plaja faina gasesti si in Netania laga Tel Aviv sau si mai sunt locuri
    apropo in Sud ai ajuns

    • 16 Iunie 2010 11:28 pm

      Multumesc pentru sugestie. Intre timp am plecat. Pe 10 iunie. Dar voi reveni. Nu am mai postat nimic din TLV pt ca mi s-a stricat laptopul!/ Te mai astept pe aici! Voi reveni in Tel Aviv. Mi-a placut mult! 🙂

  8. lori kiss permalink
    16 Iunie 2010 10:05 pm

    daca ai nevoie de pub in stil englezesc spune ,gasesti pe Alenbi este unu chiar pe partea cum mergi spre mare si mai sunt

    • 16 Iunie 2010 11:29 pm

      O sa tin minte! 😉 Thanks! :*

  9. Nelu Lung permalink
    12 Iulie 2010 2:05 pm

    Salut Cristian, cind mai vii in Israel, da si tu un semn de viata, fie pe e-mail, sau la tel: 054-6384625. O zi faina, Nelu L.

    • 12 Iulie 2010 4:52 pm

      Salut, Nelu! Multumesc. S-ar putea sa vin din nou in septembrie. Te voi suna. Toate cele bune! 😉

    • 12 Iulie 2010 4:53 pm

      Salut, Nelu! Multumesc. S-ar putea sa vin din nou in septembrie sau octombrie. Te voi suna. Toate cele bune! 😉

    • 12 Iulie 2010 4:54 pm

      Salut, Nelu! Multumesc. S-ar putea sa vin din nou in septembrie sau octombrie. Te voi suna. Toate cele bune! 😉 Cristian.

    • 12 Iulie 2010 4:55 pm

      S-a facut! See you! 😉

Lasă un răspuns

