Skip to content

Un saltimbanc bate la porţile evoluţiei. Mircea Badea

22 August 2010

Nu sunt nici pe departe un fan al emisiunii lui Mircea Badea („Te-n gura presei”!) şi, implicit nici al lui. Ba dimpotrivă.🙂 Paranteză: pentru consumatorii de presă sportivă, acesta este genul temperat de introducere într-un articol despre un subiect controversat, practicat de maestrul Ovidiu Ioaniţoaia.

Mircea Badea are un succes nebun cu emisiunea lui daorită umorului agresiv pe care îl practică cu o siguranţă şi un aplomb demne de cauze mai serioase, dar şi datorită jocului de scenă(studio), exersat de-a lungul anilor în mai multe producţii tv, mai mult sau mai puţin reuşite. Deşi, la acest ultim aspect, Mircea Badea dă cu prisosinţă dovada unui infantilism de necontestat.

          Este ştiut, dar subliniez ceea ce este evident, că misiunea lui Mircea Badea în această emisiune este de a-i ataca în permanenţă şi cu toată forţa creativă de care e capabil pe duşmanii politici ai lui Dan Voiculescu, patronul trustului care îi alimentează cu generozitate cardul. Am zis „duşmani” şi nu „adversari” pentru că resentimentele mogului Voiculescu faţă de Traian Băsescu, cel puţin, sunt de notorietate. Iar celelalte ţinte ale lui Badea, Elena Udrea, Emil Boc, Radu Berceanu şi Adriean Videanu intră în aceaşi sferă (non)afectivă.

          Ceea ce este deranjant (deşi dezgustător ar fi mai potrivit spus) la Badea este că atacurile sale sunt susţinute prin mijloace dezonorante, dintre acestea nelipsind misoginismul, expresiile licenţioase, jignirile gratuite sau referiri la defecte fizice ori băşcălia legată de numele celui atacat. Succesul  teleastului, foarte mândru, dealtfel, de audienţele pe care le realizează, este asigurat în primul rând de faptul că telespectatorii săi permanenţi, fanii săi –oameni simpli, obişnuiţi să gândească alţii în locul lor, au parte de un spectacol vocal televizat pe placul lor, adică orientat fix împotriva celor pe care îi consideră direct şi unici vinovaţi de starea lor materială-socială precară. Şi Badea, care în esenţă nu este un prost, a prins demult şpilul. Ştie cum să manipuleze turma şi cum s-o facă să tremure nervos. Astfel, în ciuda faptului că afişează un sine puternic şi triumfător, Mircea Badea a reuşit să devină o unealtă manipulatoare funcţională la cote suficent de mulţumitoare ca să-l facă pe proprietarul Dan Voiculescu s-o ungă în continuare. Unealta. S-o ungă cu bani, adică.

          Mircea Badea are însă şi scuze (de ordin personal) pentru felul în care se manifestă în cadrul emisiunii sale. 1.Din asta trăieşte. Şi încă foarte BINE. Pentru adualtorii săi care s-ar putea să desluşească mai greu înţelesul acestor vorbe, este vorba de faptul că Mircea Badea primeşte mii de Euro ca să înjure pe x sau y sau să fie măgar cu femeile. 2.Nu este jurnalist, după cum a recunoscut-o el însuşi. Iar asta, să fiu sincer, îmi dă un sentiment de uşurare şi mă face să mă simt ceva mai confortabil în breasla jurnaliştilor. 3.Se iubeşte atât de mult încât nu ar putea trăi fără asta (fără emisiune asta!). Deşi s-au mai văzut cazuri :) ). Acestea sunt scuzele lui Mircea Badea pentru prestaţia sa în cadrul emisiunii „Te-n gura presei”

          Ca să exemplific, vreau să semnalez o deraiere urâtă a lui Mircea Badea într-o emisiune de săptămâna trecută, în timpul căreia, în stilul său jignitor caracteristic, a comentat un articol din ziarul „România liberă”. Acesta a fost şi motivul care m-a îndemnant să scriu acest articol. Şi nu doar pentru că, în ciuda felului în care se prezintă acum (destul de „subţire”), sunt legat afectiv de acest cotidian, „România liberă” fiind locul în care m-am format ca jurnalist la începutul anilor 90, dar şi pentru că ţinta sa în acea emisiune a fost Cristian Câmpeanu, la bază, jurnalist de politică externă, dar cu valenţe tematice multiple. Badea tocmai se apucase să comenteze ce apăruse în presă pe tema tragediei de la Maternitatea Giuleşti. După ce a citit cu adâncă evlavie un  articol din Jurnalul Naţional (din acelaşi trust cu el), Badea a sărit la gâtul lui Câmpeanu pe motiv că ziaristul ar fi acuzat într-un articol faptul că tragedia  fusese politizată excesiv de televiziuni (Realitatea TV şi Antena 3). Bineînţeles, Mircea Badea a cântat, apoi, aria sistemului vinovat (cu trimitere evidentă la aactuala guvernare şi, normal, la Băsescu :) ), etichetându-l, totodată, pe Cristian Câmpeanu în stilul lui (destul de limitat). „Ciumpalacul ăsta”, „Băi, Câmpeanule!”, „un nimenea”, „băsist”.

          Ca să n-o mai lungesc mult, vreau doar să fac precizarea că pe vremea în care jurnalistul Cristian Câmpeanu îşi făcuse deja un loc în rândul comentatorilor de politică externă, Mircea Badea făcea pe saltimbancul prin emisiuni obscure, devenind cunoscut în special datorită faptului că se crăcea la maximum pe două scaune. Dar, până la urmă, orice saltimbanc are dreptul la evoluţie!🙂

PS: Şi nu, nu sunt „băsist”, deşi mi-ar plăcea teribil ca Băsescu să-i „ardă”, în primul rând, pe mafioţii de sorginte fesenistă. Urmând, desigur, şi rândul celorlaţi!😉

58 comentarii leave one →
  1. MAXIM DANIELA permalink
    22 August 2010 8:24 pm

    Nu-mi place Mircea Badea……ma dezgusta total mai ales in urma vorbelor urate care au fost adresate lui Tiberiu Lovin……

    • 22 August 2010 10:39 pm

      Asa, Daniela!🙂 Esti de-a noastra! :*

  2. MAXIM DANIELA permalink
    22 August 2010 8:38 pm

    http://www.reportervirtual.ro/2010/05/raspunsul-meu-pentru-fanii-lui-mircea-badea.html

  3. MAXIM DANIELA permalink
    22 August 2010 8:38 pm

    http://www.reportervirtual.ro/2010/05/un-barbat-in-furtuna.html

  4. MAXIM DANIELA permalink
    23 August 2010 6:26 am

    Buna dimineata!Ehehe….lupte grele au fost intre mine si fanii lui Badea….in concluzie cine il citeste pe Badea este exact ca el…..O saptamana frumoasa sa aveti si sa auzim de bine!

    • 23 August 2010 9:05 am

      O saptamana frumoasa si tie!🙂

  5. irealsd permalink
    23 August 2010 7:42 am

    Nu urmaresc emisiunile acestui individ pentru ca ma scoate din sarite. Insa, voi face un efort! Sa te vad „in gura presei”! Sau crezi ca vei scapa?! Sa ne tii la curent, in caz ca nu reusesc performanta de a-l viziona….

    • 23 August 2010 9:06 am

      Ma bucur ca suntem de aceasi parte! O sa te tin la curent!🙂

  6. MAXIM DANIELA permalink
    27 August 2010 9:09 pm

    Ceva muzica draguta la sfarsit de saptamana………se poate?

    • 28 August 2010 12:26 am

      Sigur. Sunt la mare , dar ma gandesc la ceva…dragutz!:)

  7. 29 August 2010 3:55 pm

    Deşi, cum afirmaţi, nu sunteţi băsist, mi-a plăcut articolul. Demonstrează mult talent şi multă inteligentţă.Aşa cum am scris şi mai sus, cu toate că nu sunteţi băsist, am să vă citesc de acum înainte. M-am săturat de intoxicări ordinare.E necesar să auzim şi să citim, păreri contrare celor pe care le gândim noi înşine dar, să fie cu stil. Poate greşesc.

    • 29 August 2010 10:53 pm

      Multumesc! Te mai astept pe aici! Have a nice time!🙂

  8. MAXIM DANIELA permalink
    30 August 2010 6:19 am

    O saptamana plina de implinirii sa avetii!

    • 30 August 2010 6:56 am

      Multumesc! Si tie la fel!🙂

  9. irealsd permalink
    2 Septembrie 2010 2:59 pm

    Still alive?!

    • 2 Septembrie 2010 6:56 pm

      Yes! Sunt la Mamaia. E superba marea la sfarsitul verii!🙂

  10. MAXIM DANIELA permalink
    3 Septembrie 2010 6:31 am

    http://www.realitatea.net/huidu-il-face-praf-pe-badea-amaratule-lasa-nandroloanele-si-steroizii_739846.html

    • 3 Septembrie 2010 8:29 am

      Mersi!🙂

  11. irealsd permalink
    3 Septembrie 2010 7:32 am

    Atunci poate ne delectezi si noua,celor mai putin norocosi,privirea cu ceva fotografii… Have a nice time!

    • 3 Septembrie 2010 8:28 am

      OK! Ma ocup!🙂

  12. MAXIM DANIELA permalink
    7 Septembrie 2010 5:47 pm

    http://www.serbanhuidu.ro/2010/mircica-se-ofticaaaaaaaaa/

    • 7 Septembrie 2010 6:23 pm

      Citesc!😉

  13. MAXIM DANIELA permalink
    9 Septembrie 2010 9:02 am

    • 9 Septembrie 2010 12:05 pm

      Peter, Sue & Marc/Flying Home🙂

  14. MAXIM DANIELA permalink
    10 Septembrie 2010 2:00 pm

    Perfecta dreptate ai!Felicitarii!

    • 10 Septembrie 2010 5:21 pm

      :} :*

  15. MAXIM DANIELA permalink
    11 Septembrie 2010 7:53 am

  16. irealsd permalink
    13 Septembrie 2010 1:10 pm

    • 13 Septembrie 2010 3:17 pm

      🙂 O sa ascult. Cu placere!🙂

  17. MAXIM DANIELA permalink
    13 Septembrie 2010 8:15 pm

    Este foarte draguta piesa ireasld!
    O seara frumoasa de septembrie sa avetii cu totii!

  18. MAXIM DANIELA permalink
    13 Septembrie 2010 8:25 pm

    • 13 Septembrie 2010 10:33 pm

      Mi-a placut mult! Si cred ca si lui irealsd!🙂

      • irealsd permalink
        14 Septembrie 2010 12:17 pm

        🙂 Dragut!

        • 14 Septembrie 2010 10:29 pm

          🙂 O sa fac si eu o dedicatzie pe placul tau. Sper!🙂

          • irealsd permalink
            18 Septembrie 2010 11:42 am

            Tot fara inspiratie?! Sa-ti trimit o muza, ceva?

            • 18 Septembrie 2010 1:17 pm

              Am ales piesa! Urmeaza pasul doi!🙂

              • irealsd permalink
                15 Noiembrie 2010 9:53 am

                Bun gasit! …Still waiting…SMILE!

                • 15 Noiembrie 2010 6:42 pm

                  Soon! Very soon!🙂

  19. irealsd permalink
    15 Septembrie 2010 10:32 am

    I’m waiting! Sunt numai ochi si urechi!:)
    O zi excelenta!

    • 15 Septembrie 2010 12:26 pm

      Multumesc pentru atentie!🙂😉 Caut sa fiu inspirat!

  20. MAXIM DANIELA permalink
    15 Septembrie 2010 5:47 pm

    De o seara frumosa si linistita sa avetii parte!

    • 15 Septembrie 2010 7:50 pm

      Multumesc, Danutza!🙂

  21. MAXIM DANIELA permalink
    15 Septembrie 2010 5:47 pm

  22. MAXIM DANIELA permalink
    17 Septembrie 2010 12:38 pm

  23. MAXIM DANIELA permalink
    18 Septembrie 2010 2:06 pm

    Un weekend frumos tuturor!Sa va bucuratii de tot ce este frumos si sa incepetii saptamana care vine cu mult spor!Pentru voi, cei care popositi pe acest blog,va daruiesc o melodie cu mult drag……weekend minunat!

  24. MAXIM DANIELA permalink
    18 Septembrie 2010 2:07 pm

  25. MAXIM DANIELA permalink
    21 Septembrie 2010 10:57 am

    http://www.reportervirtual.ro/2010/09/topmodela-lui-badea-pleaca-de-la-realitatea-tv.html

  26. MAXIM DANIELA permalink
    21 Septembrie 2010 11:00 am

    Decisă să plece de la Realitatea tv pentru că ar fi fost sufocată de program, Carmen Brumă, topmodela lui Badea, pare că s-a răzgândit după ce şi-a făcut lichidarea. Tabloidele vor vedea sigur zilele astea.

  27. MAXIM DANIELA permalink
    22 Septembrie 2010 7:48 am

    http://www.inainte.eu/2010/09/salvati-inima-unui-jurnalist/

  28. MAXIM DANIELA permalink
    23 Septembrie 2010 6:26 pm

    http://www.mediafax.ro/cultura-media/limbajul-lui-mircea-badea-si-amenintarile-la-adresa-lui-boc-amendate-de-cna-7398096/

  29. MAXIM DANIELA permalink
    23 Septembrie 2010 6:30 pm

    Mircea Badea a anunţat în ediţia de marţi a emisiunii „În gura presei”, difuzată pe Antena 3, că „există mari şanse ca această emisiune să-şi încheie cariera cu venerabila vârstă de şase ani”, pe care o împlineşte în luna septembrie.
    Mircea Badea a spus că, în luna septembrie, emisiunea pe care o realizează la Antena 3, „În gura presei”, împlineşte şase ani. Totodată, Badea a afirmat că simte ca fiind suficienţi aceşti ani de emisiune.

    „În septembrie, dar nu mai ştiu exact pe ce dată am început, emisiunea face şase ani. Şase ani de când se întâmplă cu măsuţa, cu emisiunea în direct. Mă întreba – o să apară în revista Viva un fel de interviu – mă întreba «Cât timp mai am de gând să faci emisiunea?». Habar n-am! Numai că, mă gândesc că şase ani sunt mulţi ani. Şase ani de emisiune de asta zilnică, de la măsuţă de aici, e mult de tot (…) Şase ani sunt foarte mulţi ani şi m-am şi transformat foarte mult în timpul ăsta (…) şi, cumva, cred că şase ani zic că sunt suficienţi. Eu îi resimt ca fiind suficienţi (…) Nu depinde numai de mine, dar există mari şanse ca această emisiune, totuşi, să-şi încheie cariera cu venerabila vârstă de şase ani. Probabil, dacă am fi fost într-o altă ţară, într-o altă lume, într-o altă civilizaţie, cred că ar fi însemnat ceva, poate chiar o performanţă genul ăsta de emisiune zilnică, o oră pe zi, să fie atât de longevivă”, a spus Mircea Badea.

    Emisiunea „În gura presei”, realizată de Mircea Badea, este difuzată de duminică până joi, în direct, de la ora 23.05, pe postul Antena 3. Badea şi-a reluat emisiunea în data de 15 august, după două săptămâni de vacanţă.

    Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Antena 3 au declarat că grila de toamnă a postului de televiziune nu a fost încă definitivată.

  30. MAXIM DANIELA permalink
    27 Septembrie 2010 8:42 am

    http://kiseleff.ro/2010/09/24/iarta-ma-mircea-badea/

Lasă un răspuns

