Skip to content

Moartea unui pescăruş. Întâmplare tristă, la Mamaia

1 Septembrie 2011

Eram pe malul lacului Siutghiol, în Mamaia Nord, în dreptul locului ştiut ca „La Butoaie”. La un moment dat, la vreo 20 de metri de mine, doi pescăruşi, un el şi o ea, au început să se agite. Să zboare în cercuri strânse, să planeze pe deasupra mea ţipând. Am crezut că au vreun cuib prin apropiere. M-am apropiat. Jos, în apă, la un metru sub bordura de beton, pe o plută naturală de stuf, printre nişte tulpini se zărea un pescăruş. Am crezut că e mort, dar, la câteva secunde, am observat, ridica ciocul, lăsându-l, apoi, să cadă iar în apa tulbure. Jumătatea din spate a corpului era scufundată în apă. M-am uitat în jur şi, la vreo sută de metri am zărit nişte, muncitori care lucrau la o vilă. Am luat o lopată de la ei. Am scos, după câteva încercări nereuşite, pasărea din apă. Labele erau albite. Cred că avea cel puţin 5-6 ore de când stătea în apă. Ochii îi erau, însă, încă limpezi. I-am curăţat ciocul de alge, i-am desfundat fosele nazale de gunoaie şi l-am aşezat pe un petec de iarbă verde. Era epuizat. Părea bolnav. Nu am observat nicio rană. La un moment dat m-a apucat destul de puternic cu ciocul de deget. Am crezut că are încă suficientă energie şi putere ca să-şi revină.Trecuse însă, deja, vreo jumătate de oră şi pescăruşul părea tot mai obosit. Nu părea să mai aibă nici cea mai mică şansă de supravieţuire. L-am părăsit cu strângere de inimă. După vreo trei ore m-am întors, Îşi dădea duhul. Era deja asfinţitul. Deasupra, fraţii lui dădeau roată copacilor din jur.

PS: Fotografiilem îmi aparţin, desigur. Nu s-au aşezat în ordinea întâmplărilor, dar veţi recunoaşte, nu mă îndoiesc, secvenţele din poveste.

No comments yet

Lasă un răspuns

