Skip to content

40 de câini şi-o „babă”. Maidanezii de pe Strada Ţărmului

10 Septembrie 2013

Articol publicat în Evenimentul zilei, pe 9 septembrie

 

40 de câini şi-o “babă”. Maidanezii de pe strada Ţărmului

 

Text şi fotografii: Cristian Botez

 

 

Strada Ţărmului face legătura dintre Calea Floreasca şi o bază de agrement cu piscină a Apelor Române. O stradă de mai puţin de un kilometru care descrie un arc de cerc pe lângă doar cîteva case şi terenuri virane. La numărul 7, între o vilă tăcută şi un teren cu câteva sere în paragină, o curte întunecată de frunziş adposteşte peste 40 de câini maidanezi. De toate mărimile. De la pui de câteva săptămâni până la adevăraţi zăvozi.Unii sunt marcaţi. Locul a fost semnalat reporterului semnatar al acestor rânduri de un amic al acestuia, care, cu doar câteva zile înainte fusese nevoit să coboare de pe bicicletă ca să-şi facă loc printre dulăi. Statura impunătoare şi lumina zilei i-au fost în avantaj. A răzbit. Ce ar fi făcut însă un copil?

Strig la poarta de care e legat un carton. „Proprietate privată”!. Niciun glas omenesc. Dar se dezlănţuie hărmălaia. Din toate cotloanele curţii ale cărei margini nu se văd, dau năvală spre poarta de plasă de sârmă puzderie de patrupede lătrătoare. „Haideţi cu toţii la poză!”, le spun. În stânga, vila rămâne mută. În dreapta, la sere, la poarta grea din tablă , se arată un paznic cu privire întrebătoare. „Bună ziua.”, spun. „Ştiţi ai cui sunt câinii?” „Are baba grijă de ei” „Baba?” Da. O bătrână. Vin ăia de la oenge şi le aduce de mâncare. Cu polonicu mare. Şi un sac de boabe” „Azi a venit cineva?” „Nu, că e duminică”  “Câinii mai scapă în stradă?” “ Nu prea”, zice omul, apoi sarcastic “Gata!? A început isteria? Să-i omorâm pe toţi!”.

O iau la pas de-a lungul străzii. În jurul meu se adună alţi câini. Vor să pară fioroşi, dar nu le iese. Latră răguşit, mai mult din orgoliu câinesc. Adulmecă aerul şi mă însoţesc până în colţul străzii. Aici, alt paznic, lângă o cabină WC.. “Ce păzeşti, nene. Aici?” “Iaca, terenul ăsta cu bălării” “Ce ştii de câini ăia, de la curte?” “Îi ţine o babă”. Dar asta ştiu déjà. “Şi nu ţi-e frică de ei?” “Nuuu! De două luni de câd vin aici n-am avut nicio treabă cu ei. Uite, merg aşa, cu plasa în mână printre ei şi doar mă latră”. “I-ai văzut înfometaţi vreodată?” “Nţţ! Păi le dă de mâncare unii şi aici, la spărtură. Şi-mi arată o gaură în gard, chiar lângă gheretă. “Păi curtea nu e închisă?” “Eeei! Mai scapă ei prin spate. Vin prin hăţiş, prin boscheţi. Fix acilea , la gaură. La boabe. Câni, ce vrei!”

Mă  întorc la reşedinţa câinilor şi strig la poartă, iarăşi. Paznicul de la sere mă priveşte pieziş. “O fi baba la biserică”, îmi aruncă. “O da acatiste pentru hingheri”. E clar! Omul e pus pe harţă. Îl las în urmă. Vreo doi cîini mă însoţesc până la şosea. Să fie siguri că am plecat, probabil. StradaŢărmului, nr. 7, Sectorul 1, Bucureşti. 40 de câini şi-o “babă”.  Un loc cu risc sau doar un tablou aparent paşnic într-un oraş cu 65 de mii de câini ai străzii?

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/40-de-caini-si-o-baba-maidanezii-de-pe-strada-tarmului-1056424.htmlDSC_0093DSC_0083DSC_0097DSC_0103

3 comentarii leave one →
  1. 12 Septembrie 2013 5:13 pm

    Terenul apartine familiei Tiriac

  2. 2 Noiembrie 2013 10:42 am

    Thanks, Bunny!🙂

  3. miki permalink
    18 Noiembrie 2014 1:56 pm

    Frumos, ce sa zic. Eu am facut 4 luni naveta la Colentina pentru vaccinare antirabica. M-a muscat o catea pe plaja din Olimp , la 17.30…Acuma, daca te plimbi dimineata devreme sau seara prin zona sau in Mangalia, e plin de caini. In Olimp cel putin cred ca sa simt ca in jungla…Nu am curaj sa merg pe jos acolo. In Bucuresti, vecina mea ginecolog, ingrijea 3 dulai pe care ii culca in fata usii de la bloc. Seara cand veneam acasa, iesea portarul sa ma bage in bloc , cainii devenisera teritorialisti si sareau la oricine trecea pe strada ( Nerva Traian…)…Pana nu i-am spus ca am un prieten hingher nu am reusit nimic. Intr-o zi i-a dus la tara…

Lasă un răspuns

