Sări la conţinut

„Flori, fete, filme sau… INFINT” – o expozitie de pictura inedita semnata de Norica Vesca-Popescu

21 aprilie 2018

„Flori, fete, filme sau… INFINT” – o expozitie de pictura inedita, care aduna tablouri de o sensibilitate si frumusete aparte, semnate de Norica Vesca-Popescu. La Carturesti-Verona, Piata Romana

Cronica de Cristian Botez

Susemnatul frecventeaza Librariile Carturesti, in special pe cea din Magheru colt Verona, cotidian, in cautarea linistii necesare lecturilor aprofundate si documentarilor diverse. In urma cu doar cateva zile, in podul(mansarda), spatiu mai mult decat generos, rezervat copiilor, cartilor si jocurilor pentru ei, evenimentelor culturale din cele mai diverse, dar si lecturii am descoperit tablourile, realizate de Norica Vescau-Popescu. Le-am privit curios, mai intai, apoi placut emotionat, sfarsind in incantare.

Am contemplat, timp de mai multe zile, tablourile imbratisate de simeze in mansarda de la Carturesti-Romana, pana cand, atunci cand am intalnit-o, autoarea mi-a spus povestea acestor tablouri adunate, cu dragostea pe care numai un artist dedicat o poate exprima. „Titlul expozitiei, Flori, fete, filme sau… INFINIT, e parte din numele unui joc din copilarie, care la un moment dat devenea static, iar copiii, stim, se plictisesc repede. Aceasta este ideea acestei expozitii”, spune talentata pictorita. „Prin elementele compozitiilor, cromatica, ritm, dar mai ales starea cu care eu le-am pictat si poe care v-o dau, incerc sa scot din monotonie, in jurul conceptului de joc, joaca”. Nedumerit fiind de tehnica folosita am rugat-o pe artista sa-mi dea detalii. „Tehnica: toate sunt picturi pe panza. acryl pe panza. Pe unele am facut un colaj din hartii lipite si ele tot pe panze, apoi desen in carbune sau creion si acryl. Hartiile sunt foi rupte din unele carti pe care trebuia sa le invatam pentru admitere facultate(nu cele importante, umpluturile). Altiminteri am fost o studenta silitoare :). Aceastea sunt cele mai recente lucrari ale mele.”

Tablourile par ordonate dupa o anumita logica, are un traseu stabilit, parca, de insasi imaginile, personajele create cu har si care par a fi prins, ca intr-un basm, viata. Norica, pictorita indragostita de magia copilariei si adolescentei, da glas trairilor din care s-au nascut aceste picturi. „Fiecare lucrare are o poveste, spune o poveste”, spune artistul. „Dar acestea, cele mai recente, doar impreună sunt. Sunt momente trăite de fiecare din noi -in doi. Si aici mă refer doar la sufletele pereche(acelea care doar amandoi sunt compleți, formează un intreg, unul langă altul au curaj sa facă multe, sunt surse de energie unul pt celalalt). Sunt intâlniri, fericiri, pasiuni, primul sărut, te iubesc, regăsiri… In expoziție ele sunt doar sugerate, te pot duce cu gandul.. sunt doar câteva, urmează mai multe. Ce m-a inspirat? Exact acestea. Momente adunate in timp, de care tu credeai ca ai uitat, ca-s nimic, acest nimic crește, se dezvoltă, ajutat de aceleași ganduri, trăiri, sentimente poate mai profunde. Exact ca si cei mici, care găsesc totul in nimic, vă indemn să faceți același lucru, să aveți grijă să nu dispară, nici măcar o vreme, vă spun.. el poate deveni chiar ..INFINIT.”

Norica Vesca-Popescu este artist plastic, pictor cu talent recunoscut, cu expozitii numeroase, absolventa a Universitatii de Arte, promotia 2000, la clasa profesorului Stefan Caltia, la randul ei, este acum profesor de pictura si, totodata colaboratoare in calitate de creatoare de costume si decoruri de film la mai multe Case de film, cinema si tv. Este membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania.

Expozitia de la Libreariile Carturesti-Verona poate fi vizitata pana pe 30 aprilie a.c. Pentru informatii privind expozitia, autoarea tablorurilor, Norica Vesca-Popescu poate fi vizitata pe norikartshop.petternbyetsy.com.

Norica 33Norica 44Norica 55

No comments yet

Lasă un comentariu